Kvalitně nastavené SEO vám pomůže v dosažení lepších pozic v neplacených výsledcích vyhledávání vyhledávačů (jako Google, Seznam nebo Bing) na správná klíčová slova.
Dnes už sice přístupy z neplaceného vyhledávání pro eshop nebudou znamenat převážný zdroj návštěvníků eshopu (tím budou spíše podle oboru eshopu PPC kampaně z katalogů nebo přístupy ze sociálních sítí nebo třeba emailové kampaně), ale výhodou přístupů z dobrého SEO je, že jsou zdarma. Proto se vyplatí mít SEO nastavené správně.
Dobrá zpráva je, že ve Fast-Shopu pro to nemusíte dělat skoro nic. Většina potřebných nastavení se provádí ve Fast-Shopu automaticky.
Jednou z věcí, které byste měli věnovat pozornost, je SEO titulky.
Titulní strana eshopu má téměř vždy nejvyšší PageRank a největší váhu pro vyhledávač. A prvky, které jsou pro SEO nejvýznamnější, jsou title a hlavní nadpis H1.
Ujistěte se, že title a hlavní nadpis eshopu obsahují klíčová slova, která hledají vaši zákazníci, např. "eshop krmivo rybičky".
Čím méně slov je v title a v nadpisu, tím větší váhu mají. Pokud bude text příliš dlouhý, váha/význam jednotlivých slov bude menší.
Nadpis H1 je nadpisem úvodního článku eshopu.
Title nastavíte v:
web admin - Nastavení:
Titulek = Homepage title , Klíčová slova = Homepage keywords, Popisek = Homepage description
Fast-Shop pro stranu s detailním popisem zboží automaticky nastaví titulek i nadpis H1 podle názvu zboží a ceny.
Pokud například vložíme zboží "Tetra Min 1000 ml" s cenou 378 Kč, Fast-Shop nastaví automaticky SEO strany takto:
title: Tetra Min 1000 ml za 378 Kč
nadpis H1: Tetra Min 1000 ml
Nejdůležitější SEO prvky strany s detailem zboží tedy automaticky obsahují přesně ta klíčová slova, která potřebujete.
Pokud chcete, můžete si u důležitého zboží pohrát s popiskem (description), který může prohlížeč použít ve výsledku vyhledávání, který se někdy zobrazí návštěvníkovi (např. pokud není zobrazen kontext vyhledávaných klíčových slov), ale není to nutné. V 99% procentech případů nemusíte nic dalšího dělat. Měnit title nedoporučujeme, pouze v případě, pokud potřebujete optimalizovat na něco jiného než na název zboží (což obvykle nedává smysl). Klíčová slova většina vyhledávačů ignoruje, takže jejich zadávání pro jednotlivé zboží je ztrátou času.
Fast-Shop nastaví automaticky pro každou kategorii eshopu title i hlavní nadpis H1 podle názvu kategorie.
Např. pro kategorii "Tetra Min" to bude "Tetra Min".
To je opět obvykle to hlavní, co je pro SEO potřeba, takže většinou už nemusíte nic dalšího řešit.
Opět si můžete u nejdůležitějších kategorií pohrát s popiskem tak, jak byste chtěli, aby se ideálně zobrazil návštěvníkům ve vyhledávačích a vložit nějaký text vybízející ke kliknutí a obsahující hlavní klíčové spojení.
Až vaši stranu navštíví crawler (robot) příslušného vyhledávače. Četnost návštěv robota se liší podle různých parametrů, např. popularity, četnosti změn na straně, atd. Může to být pár dnů nebo měsíc.