Exportovat zboží do katalogů a cenových srovnávačů je důležité a kampaně v katalozích zboží mají zásadní vliv na počet objednávek v eshopu.
Katalogy buď důrazně doporučují nebo přímo vyžadují uvést v exportním souboru (feedu) eshopu u zboží EAN kód.
EAN je jednotná mezinárodní číselná identifikace spotřebních výrobků. Na obalu zboží je vytištěna formou čárového kódu a číslice.
Aby mohly katalogy zboží vzájemně srovnávat, potřebují každé zboží z eshopu jednoznačně identifikovat a spárovat. Podle EAN je to snadné a přesné. Podle názvu zboží a dalších typů polí je to velmi náročné, často je zapotřebí lidského zásahu při párování a často také dochází k chybnému zařazení zboží. Proto je požadavek katalogů na zadávání EAN kódů logický a smysluplný.
Téměř každé běžně prodávané zboží (kromě rukodělných a netypických výrobků) má EAN kód vytištěn na svém obalu. Číslo můžete přímo opsat a vložit v editačním okně zboží na záložce "Podrobné" - EAN-13.
Kód EAN-13 má 13 číslic. Je poměrně pracné opisovat tato čísla ručně. Tomu se ale můžete snadno vyhnout. Můžete použít čtečku/skener čárového kódu, který funguje jako klávesnice. Stačí kurzor umístit do pole EAN-13 a čtečkou sejmout čárový kód. Pak už stačí jen uložit.
Stáhněte si například appku Barcode to PC (k dispozici pro Android i iPhone) a do počítače si instalujte malý prográmek https://barcodetopc.com/. Spusťte appku i program v PC, obojí snadno propojíte sejmutím úvodního kódu z obrazovky PC a svůj mobil můžete nyní používat jako čtečku EAN kódů.
Když zadáte EAN kódy ke zboží, nejen, že se vám bude zboží daleko lépe a ve větším počtu správně párovat v katalozích zboží. Usnadníte práci i sobě. Stačí pak v administraci v modulu Zboží namířit kurzor do pole Vyhledat zboží, sejmou EAN a systém eshopu obratem vyhledá.