Vaše luxusní prodejna

Krok 3: Jak funguje EET v eshopu?

Důležitá aktualizace k 1.3.2018 

Zrušení EET pro bezhotovostní platby v e-shopech

Ústavní soud vydal prohlášení, že je EET pro bezhotovostní platby v e-shopech zbytečné a příslušnou část zákona o EET zrušil.

Od 1. března 2018 si tak s EET pro bezhotovostní platby nemusíte lámat hlavu. EET musíte řešit už jen v případě, že nabízíte osobní odběr na pobočce s platbou v hotovosti na místě. To lze řešit standardní EET pokladnou, kterou na pobočce používáte. 

Zdroj: https://www.apek.cz/clanky/bezhotovostni-platby-nebudou-soucasti-eet-rozhodl

Fast-Shop Modul EET funguje ve velké míře automaticky, s minimálními zásahy provozovatele eshopu.


Je podstatné si uvědomit, že podnikatel je povinen odeslat EET zprávu nejpozději v okamžiku uskutečnění evidované tržby.

V praxi v eshopu to především znamená, že uhrazená objednávka musí mít nastaven status „uhrazeno“.


1. Příklad automatického procesu EET zprávy při platbě online platební branou
V případě, že zákazník uhradí objednávku online platební branou, platební brána zašle v okamžiku úhrady eshopu informaci o úhradě, eshop automaticky nastaví objednávce status „uhrazeno“ a automaticky dojde k odeslání EET zprávy na server finanční správy.


2. Příklad manuálního odeslání EET zprávy eshopem při platbě v hotovosti na provozovně
V případě, že zákazník zvolí v objednávce platbu v hotovosti na prodejně, pak v okamžiku, kdy se dostaví k vyzvednutí objednávky a zaplatí platbu v hotovosti, nastavte prosím manuálně stav objednávky na „uhrazeno“. Poté dojde automaticky k odeslání EET zprávy.

 

EET status uhrazeno


Pokud na prodejně již máte EET pokladu a nepřejete si, aby eshop odesílal EET zprávy pro platby v hotovosti, je to samozřejmě možné. Stačí v nastavení eshopu zrušit u platební metody „platba v hotovosti při osobním odběru“ příznak EET.

 

3. Co mám dělat, když si zákazník objednávku nevyzvedne nebo když vrátí již zakoupené zboží?
Stačí, když jako obvykle nastavíte objednávce status „objednávka stornována“. Fast-Shop automaticky odešle EET zprávu s odpovídající zápornou částkou tržby.

 

EET storno objednávky


4. Co když dojde k nějaké chybě při odesílání EET zprávy?
V přehledu objednávek v administraci eshopu je stav EET zobrazen u každé objednávky pomocí barevné ikony. Pokud je již objednávka uhrazena a ikona EET není zelená, došlo při odesílání EET zprávy k chybě.

 

EET - seznam objednávek

 

Při dočasné chybě, která je způsobena například přetížením či výpadkem serveru finanční správy, se Fast-Shop pokusí odeslat tuto EET zprávu znovu v hodinových intervalech. Pokud potřebujete EET údaje získat dříve, například pro vytištění faktury s EET údaji, můžete zkusit odeslat EET zprávu otevřením okna EET objednávky a kliknutím na tlačítko „zkusit znovu odeslat EET“.

 

EET odeslat znovu

Pamatujte prosím na to, že údaje o tržbě musí podnikatel elektronicky odeslat nejpozději do 48 hodin od uskutečnění evidované tržby

 

5. Jak na odesílání povinných údajů zákazníkovi na účtence?
Základním údajem spojeným s EET, který musí být uveden na účtence, je FIK (fiskální identifikační kód, identifikuje tržbu v systému finanční správy, je přiřazen k objednávce při úspěšném odeslání EET zprávy o tržbě) a BKP (bezpečnostní kód poplatníka)*. Fast-Shop automaticky vloží FIK i BKP na každou vystavenou fakturu či tiskovou sestavu objednávky, pokud bylo pro tuto objednávku korektně odesláno EET. Ověřte tedy při každém vkládání faktury do balíčku, že výtisk tyto údaje obsahuje. Pokud údaj chybí, či je zde uveden náhradní kód PKP (podpisový kód poplatníka), pravděpodobně ještě nebylo EET objednávky odesláno a je potřeba ověřit stav EET. Na chybějící EET vás ostatně upozorní také výstražná ikona v přehledu objednávek.

* (Povinných údajů je více, např. DIČ, čas tržby, částka tržby, číslo provozovny, číslo pokladny, režim EET).

 

Faktura EET

 

6. Informační povinnost prodejce

Kromě splnění povinnosti EET samotné má prodejce také povinnost zákazníka informovat o své povinnosti evidovat tržby a vystavit zákazníkovi účtenku.

Obsahem informačního oznámení je text ve znění:

Podle zákona o evidenci tržeb je prodávající povinen vystavit kupujícímu účtenku. Zároveň je povinen zaevidovat přijatou tržbu u správce daně online; v případě technického výpadku pak nejpozději do 48 hodin.

Informační oznámení musí prodávající umístit v místě, kde se běžně uskutečňují evidované tržby, tedy na prodejně nebo na internetových stránkách tzv. e-shopů. Informace musí být dostatečně viditelné a čitelné.

 

Zdroj:

http://www.etrzby.cz/cs/zpusoby-evidence-a-uctenka

http://www.etrzby.cz/cs/zakladni-informace-pro-zakazniky

 


chci vyzkoušet na 30 dnů zdarma
spuštění do 24 hodin
Demo
chci vyzkoušet s ukázkovými daty ihned