Ústavní soud vydal prohlášení, že je EET pro bezhotovostní platby v e-shopech zbytečné a příslušnou část zákona o EET zrušil.
Od 1. března 2018 si tak s EET pro bezhotovostní platby nemusíte lámat hlavu. EET musíte řešit už jen v případě, že nabízíte osobní odběr na pobočce s platbou v hotovosti na místě. To lze řešit standardní EET pokladnou, kterou na pobočce používáte.
Toto je jediný bod, ve kterém Vám můžeme bohužel pomoci jen radou. O autentizační údaje si musí každý podnikatel zažádat sám, elektronicky nebo osobně.
Pro instalaci EET v eshopu budete potřebovat:
platný certifikát ve formátu P12
heslo certifikátu
číslo provozovny (získáte při generování certifikátu)
číslo pokladny (může být i virtuální, tedy v našem případě eshop)
Jak získáte potřebný certifikát a ostatní údaje? Požádat může podnikatel pouze jedním z následujících dvou způsobů:
elektronicky na Daňovém portálu pomocí přihlašovacích údajů do datové schránky - v takovém případě mu budou autentizační údaje zaslány do této datové schránky, a to bez zbytečného odkladu, nebo
osobně (ústně do protokolu) na libovolném finančním úřadu, kde žadatel získá autentizační údaje okamžitě v rámci osobního jednání v zapečetěné obálce.
Videonávody k získání certifikátu
Návod 1: Vytvoření žádosti certifikátu pro EET (celý proces včetně elektronické žádosti o autentizační údaje):
Upozornění: V závěru tohoto návodu je instalace certifikátu do Vašeho prohlížeče. Tento krok pro použití EET v eshopu nepotřebujete, slouží pouze pro přihlašování do státní aplikace EET. Pro eshop Vám bude stačit získat certifikát, heslo certifikátu, DIČ a číslo provozovny.
Návod 2: Jak vygenerovat certifikát (předpokládá, že už máte autentizační údaje):